021 22 60 10 60 info@1shoo.ir 12 الی 19 تهران ، شریعتی
your-alt
your-alt

رشته های شناور چه رشته هایی هستند ؟

رشته های شناور چه رشته هایی هستند ؟

شته های شناور یا رشته های مشترک، رشته هایی هستند که شما از هر رشته نظری دبیرستان ( ریاضی ، تجربی و انسانی ) می توانید وارد آن رشته بشوید. رشته های شناور شامل رشته های حسابداری ، اقتصاد ، روانشناسی ، تربیت بدنی و مدیریت ها می شوند. این رشته ها بسیار موقعیت کاری خوبی دارند و نیاز جامعه هستند.

رشته های شناور آینده جهان خواهند بود

 افراد موفق زیادی در این رشته ها شناور  داریم که بعد از اتمام دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد توانسته اند وارد بازار کار شده و به موفقیت برسند و درآمد های بالایی داشته باشند.

در اوضاع و شرایط اقتصادی و اجتماعی امروز کشورمان، این طرز فکر اشتباه غالب شده است که « پول درآوردن سخت است!! » نه اینطور نیست… شما با این طرز فکر تمام فرصت های ممکن و احتمالی را که در اطراف تان هستند کور می کنید. رشته های شناور کمک شایانی به آینده شما می کند .

آیا می دانستید چه تعداد از بیلیونر های جهان در رشته های شناور تحصیل کرده اند؟

بالای 20 نفر از بیلیونرهای جهان در رشته های اقتصاد و مدیریت که زیر مجموعه رشته های شناور هستند  تحصیل داشته اند.

100 فرد ثروتمند جهان در چه رشته هایی تحصیل کرده اند؟

همان طور که در نمودار زیر می بینید، تعداد قابل توجهی، یعنی 33 درصد از ثروتمندان جهان در رشته های علوم مالی ، اقتصاد و مدیریت تحصیل کرده اند.

آیا می توان از همه ی گروه های آزمایشی در رشته های شناور انتخاب رشته کرد ؟

 

انتخاب رشته کنکور 1400

انواع رشته های شناور | رشته افراد موفق دنیا

5 رشته تحصیلی مورد علاقه افراد موفق و ثروتمند چه رشته هایی هستند؟

1) BBA ( لیسانس مدیریت بازرگانی )

2) حقوق

3) اقتصاد

4)MBA  ( کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی )

5) رشته های مهندسی

همانطور که ملاحظه می کنید، در این 5 رشته ، 3 رشته شامل رشته های شناور هستند. برای آشنایی بیشتر با این رشته های شناور توضیحات هر رشته را مطالعه کنید.

انواع رشته های شناور | رشته علوم اقتصاد

خیابانی را می شناسید که در آن نانوایی، میوه فروشی یا آرایشگاه نباشد؟ در هر خیابانی مراکز خدماتی یاد شده به چشم می خورد. اما چرا در حالی که هیچ سازمان یا نهادی مسئول ایجاد این مراکز در خیابان های مختلف نیست، ما در هر خیابانی به واحدهای فوق دسترسی داریم؟ چرا بسیاری از واحدهای خدماتی ۵۰ سال پیش مثل لحاف دوزی، چینی بندزنی و حلبی سازی از بین رفته اند و در مقابل مغازه های تزئینات ساختمانی و فروشگاه های لوازم صوتی و تصویری ایجاد شده است؟ علم اقتصاد به سوال های فوق پاسخ می دهد و توضیح می دهد که در یک جامعه چه عواملی باعث تخصیص منابع می شود. به عبارت دیگر علم اقتصاد، علم تخصیص بهینه منابع است. منابعی که کم یا محدود هستند. این علم در مراکز آموزش عالی تحت عنوان رشته علوم اقتصادی ارائه می شود و یکی از رشته های شناور می باشد که داوطلبان هر گروه آزمایشی ریاضی، تجربی و انسانی می توانند در این رشته ادامه تحصیل دهند.

اقتصاد یکی از مهم ترین رشته های جهان است و استقبال از آن در کشور های دیگر بیشتر و با اهمیت تر است. مدرک دانشگاهی اقتصاد سومین رشته محبوب در میان افراد موفق و میلیونر است.

رشته اقتصاد در مقطع کارشناسی دارای شش شاخه اقتصاد نظری، بازرگانی، کشاورزی، پول و بانکداری، صنعتی و حمل و نقل است. به گفته استادان و دانشجویان این رشته، دانشجوی اقتصاد بیش از هر چیز باید در درس ریاضی قوی باشد تا بتواند در این رشته موفق گردد. همچنین دانشجوی اقتصاد لازم است که به مباحث اجتماعی علاقه مند بوده و الفبای جامعه شناسی، علوم سیاسی و روانشناسی را بداند. چون اقتصاد یک حلقه از علوم اجتماعی است و زنجیره علوم اجتماعی نیز به هم مرتبط است.

نگران آینده تحصیلی خودت هستی؟
دوست داری تو درسات پیشرفت کنی؟
با موسسه یک شو در ارتباط باش

دانشجویان دوره کارشناسی اقتصاد می توانند مدل های اقتصادی نوشته، تجزیه و تحلیل کرده و پیشنهادهای تازه ای برای رفع مشکلات اقتصادی مؤسسه و سازمان های مختلف ارائه دهند. البته این به آن معنا نیست که در حال حاضر فارغ التحصیلان این رشته بازار کار ندارند؛ بلکه می توانند در بخش های مختلف وزارت اقتصاد مثل بخش مالیات، وزارت صنایع، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و مرکز آمار فعالیت کنند و مهم تر از همه اینکه حتی اگر فارغ التحصیلان اقتصاد در رشته تخصصی خود فعالیت نکنند، به دلیل داشتن ذهنی باز و تحلیل گر و آشنایی صحیح با مسائل و مباحث اقتصادی، نگاه کارشناسانه ای نسبت به جامعه و پیرامون خود دارند و می توانند در هر شغل و تجارتی موفق و کارآمد باشند.

 انواع رشته های شناوررشته تربیت بدنی

تربیت بدنی نیز یک رشته شناور می باشد که از علوم مختلف برای تقویت و تربیت جسم و روان انسان استفاده می کند. این رشته از یک سو مشتمل بر یک سری رشته های پایه ی پزشکی می باشد، تا جایی که فارغ التحصیل آن تا حد یک پزشک یار با جسم انسان آشنا می شود و از سوی دیگر بخشی از دروس این رشته شامل علوم تربیتی است تا دانشجوی این رشته با تنش و واکنش انسان ها آشنا شود و بتواند به عنوان یک مربی با ورزشکاران یا دانش آموزان به درستی برخورد کند؛ و بالاخره از یک طرف این رشته شامل علوم ورزشی می شودو یعنی دانشجو، علوم ورزشی را به صورت علمی و عملی آموزش می بیند تا بتواند در رشته های مختلف ورزشی مهارت داشته باشد و همچنین توانایی تحقیق در علوم ورزشی را به دست بیاورد.

دانشجوی این رشته باید از کودکی ورزشکار باشد. چون یک سری از مهارت های پایه ای را مثل ژیمناستیک و یا دومیدانی که نیاز به هماهنگی کامل عصب و عضله دارد، نمی توان در بزرگسالی فراگرفت. در ضمن افرادی که از کودکی اهل ورزش هستند، انگیزه ی بیشتری برای فراگیری مطالب علمی و عملی از خود نشان می دهند.

درباره موقعیت شغلی رشته تربیت بدنی در ایران به عنوان یک رشته شناور باید گفت فارغ التحصیل این رشته می تواند به عنوان مربی و مسئول ورزش در وزارتخانه ها و بعضی از وزارتخانه ها که بخش تربیت بدنی دارند، فعالیت کند. همچنین می تواند در ساخت وسایل و البسه ورزشی مشاور یک طراح باشد. چون نظرات یک کارشناس ورزشی نقش موثری در بهبود وسایل ورزشی دارد. در کل فارغ التحصیل این رشته اگر فرد فعالی باشد، هیچ وقت بیکار نمی ماند. چون می تواند به عنوان مربی در باشگاه های ورزشی آزاد فعالیت کند و یا به عنوان مربی، کارشناس یا مربی بدنسازی جذب سازمان تربیت بدنی شود.

کسانی که دوره کارشناسی تربیت بدنی را به پایان می رسانند، می توانند علاوه بر تدریس دروس تربیت بدنی در مدارس و مراکز آموزشی به کار کارشناسی تربیت بدنی در سازمان های دولتی، فدراسیون های ورزشی و نهادهای انقلابی و همچنین خدمت در مراکز ورزشی و درمانی جانبازان و معلولین بپردازند.

 تیپ های شخصیتی  خود را در سایت یک شو انجام دهید.

دانشجویان این رشته در طی دوران تحصیل با آمادگی جسمانی، آناتومی، روانشناسی عمومی، تغذیه و بهداشت مواد غذایی، فیزیولوژی، تاسیسات و اماکن ورزشی و آزمون های ورزشی آشنا شده و در تمرینات عملی ورزش های فوتبال، والیبال، ژیمناستیک، بدمینتون و شنا شرکت می کنند.

 انواع رشته های شناور | رشته حسابداری

برای تصمیم گیری های اقتصادی، افراد و موسسات نیازمند اطلاعاتی هستند که این اطلاعات را حسابداری در اختیار می گذارد. در واقع حسابداری یک فعالیت خدماتی است که وظیفه اش فراهم کردن اطلاعات کمّی است که اساسا دارای ماهیت مالی درباره واحد اقتصادی هستند. از آنجایی که محصول نهایی حرفه حسابداری مبنای تصمیمات اقتصادی اشخاص ذی نفع از جمله مدیران، سهامدارن، اعتباردهندگان، دولت و غیره قرار می گیرد، بنابراین می توان گفت که یکی از اهداف رشته حسابداری آموزش نیروی انسانی متخصص در جمع‌ آوری، طبقه‌ بندی، ثبت و خلاصه کردن اطلاعات و تهیه گزارشات مالی مطابق معیارهای از پیش تعیین شده از جمله استانداردها و اصول حسابداری می باشد.

از نظر خیلی از دانش آموختگان رشته حسابداری ، این رشته یکنواخت است و تنوعی ندارد. پیشنهاد من این است که اگر به دنبال تنوع کاری زیاد هستید، رشته حسابرسی را انتخاب کنید. اغلب متخصصین، حسابداری را یک « فن » می دانند و این رشته از رشته هایی است که داشتن دانش در آن، به داشتن مدرک ارجحیت دارد. لذا کسب تجربه در محیط واقعی کسب و کار، از تحصیلات تکمیلی دانشگاهی برای استخدام مهم تر است و برای کارفرمایان اولویت بیشتری دارد.

انتخاب رشته کنکور 1400

حسابداری از رشته هایی است که تقاضا برای آن در بازار کار زیاد است  بانک ها، موسسات و شرکت های تجاری، تولیدی و خدماتی، موسسات حسابداری و حسابرسی و… از مشاغل موجود برای یک فارغ التحصیل رشته حسابداری است. امروزه حتی سوپرمارکت های کوچک هم به حسابدار احتیاج دارند. پس نگران آینده شغلی در این رشته نباشید؛ اما توجه داشته باشید که این تلاش شماست که جایگاهتان را مشخص می کند.

دروس تخصصی ریاضی و آمار و روش تحقیق و پژوهش عملیاتی از درس های مهم این رشته هستند.

 

انواع رشته های شناور | رشته روانشناسی

رشته روانشناسی یکی دیگر از رشته های شناور بوده و با در نظر گرفتن نیازهای طبیعی انسان و درک روح زمان، به عنوان پرچمدار مطالعه پیچیدگی ‎های بشر امروز است. در یک تعریف ساختار شکن از روانشناسی ، « روانشناسی عبارت از کشف دروغ هایی است که به خود می گوییم و همچنین تعیین حد و مرز راست هاست. » در این تعریف انسان موجودی است که نخست باید خود را فتح کند. در نتیجه صداقت تمام عیار با خود پایه روانشناسی است. این تعریف، روانشناسی را با خودشناسی پیوند می زند.

در واقع، امروزه روانشناسی با همه جنبه های زندگی ما ارتباط دارد و هر اندازه که جامعه پیچیده تر شود، روانشناسی نیز نقش مهمتری در حل مسائل آدمی بر عهده می گیرد. تا جایی که امروزه ما با حوزه های تخصصی جدیدی مثل روانشناسی مهندسی، روانشناسی محیطی، روانشناسی قانونی و روانشناسی کامپیوتر روبه رو هستیم. و این به معنای فرصت های شغلی متنوع و گسترده برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری است که می توانند به طور تخصصی در یکی از شاخه های این علم فعالیت کنند. البته در کشور ما بسیاری از حوزه های تخصصی روانشناسی ناشناخته باقی مانده اند و حتی حوزه های معروف و شناخته شده روانشناسی ، مثل روانشناسی بالینی، روانشناسی تربیتی و روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی نیز جایگاه واقعی خود را در جامعه ما ندارند. چرا که مؤسسات دولتی و خصوصی از نقش متخصصان روانشناسی در پیشبرد کارها بی اطلاع هستند.

 

اما با این وجود به گفته کارشناسان این رشته، آینده روانشناسی در کشور ما روشن و امیدبخش است و فارغ التحصیلان این رشته باید آینده خود را در فردا ببینند. چون کشور ما یکی از کشورهای در حال توسعه است و بدون بهره گیری از شاخه های مختلف روانشناسی ، نمی تواند توسعه همه جانبه داشته باشد. از سوی دیگر کشور ما، کشور جوانی است و امروزه یکی از دغدغه های خانواده ها حفظ بهداشت روانی و بالا بردن سطح دانش فرزندان شان می باشد که این دو مهم نیز به یاری شاخه های مختلف روانشناسی از جمله روانشناسی رشد و روانشناسی تربیتی امکان پذیر است.

آنچه گفتیم در مورد فرصت های شغلی موجود برای فارغ التحصیلان این رشته در آینده است. اما امروزه نیز فارغ التحصیلان این رشته در درجه اول جذب آموزش و پرورش می شوند و یا در شرکت ها و سازمان ها به عنوان کارشناس روانشناسی فعالیت می کنند و عده ای نیز به عنوان دستیار متخصص روانشناسی بالینی و یا روان پزشک مشغول به کار هستند.

انواع رشته های شناور | رشته مدیریت

مدیریت اساس و زیربنای تمام موفقیت های بشری است و در تمام حوزه ها کاربرد دارد. ابتدایی ترین نوع مدیریت ، وابسته به خود فرد خواهد بود. اگر کسی بتواند خودش را درست مدیریت کند، می تواند به موفقیت‌ های بسیار زیادی دست پیدا کند. مدیریت در هر کار و صنفی بسیار حیاتی و لازم بوده و به همین منظور اقدام به راه اندازی رشته مدیریت در حوزه های گوناگون کرده اند که هر بخش می تواند در تربیت و پرورش مدیران مؤثر برای آن حوزه اقدام کند.

رشته های مدیریت به چند دسته تقسیم می شوند: مدیریت مالی ، مدیریت بازرگانی ، مدیریت صنعتی ،  مدیریت بیمه ، مدیریت دولتی مدیریت امور بانکی ، مدیریت امور گمرکی ، مدیریت گردشگری و هتل داری

رشته های مدیریت واحد های مشترک زیادی با هم دارند و از نظر واحد اختلاف بسار اندکی با یکدیگر دارند. بنیان تمامی رشته ها بر پایه مدیریت و درس های تحلیلی مدیریتی است. در قسمت مدیریت بیمه یک شاخه نام دارد به نام مدیریت اکو که ظریفت بسیار کمی برای قبولی دارد. این رشته مربوط به شرکت های نفتی وابسطه به ایران است که بسیار کار مهمی دارند. و مذاکره با شرکت های نفتی که با ایران تحت قرار داد هستند به عهده آن ها است.

تمامی گرایش های رشته مدیریت از بازار کار مناسبی برخوردار هستند. جذب دانشجویان در بازار کار به میزان تلاش آن ها و سابقه حرفه ای شان بستگی دارد؛ اما در مجموع می توان گفت گرایش های مدیریت مالی و مدیریت بازرگانی بهترین بازار کار را دارند؛ در رده‌ دوم گرایش های، مدیریت صنعتی و گرایش مدیریت دولتی به ترتیب از بازار کار مناسبی برخوردار هستند. اما فراموش نکنیم که بازار کار هر رشته‌ ای به افراد شاغل در آن رشته برمی‌ گردد.زمان اعلام نتایج کنکور 1400