تکنولوژی آموزشی در لغت از واژه های خاص “تکنو” به معنی برخورد سیستماتیک با پدیده های علمی، “لوژی” به معنای شناخت، و “آموزش” به معنای فعالیت های هدفمندی است که مربیان یا معلمان انجام می دهند تا تغییر رفتار یا توانایی تغییر رفتار در فراگیرنده به وجود بیاید. از همین جا مشخص می شود که تکنولوژی آموزشی به معنای شناخت پدیده ها یا روش های دقیق آموزشی برای رسیدن به اهداف آموزشی است.رتبه لازم قبولی رشته علوم تربیتی
علوم تربیتی (Education) از رشته های علوم انسانی است که به جنبه های آموزش و پرورش آدمی و دانش های مربوط به آن می پردازد. دربارهٔ مفهوم «آموزش و پرورش» باید در نظر داشت که «آموزش و پرورش» منحصر به افراد، زمان و مکان خاصی نیست.
رتبه لازم قبولی رشته علوم تربیتی
یعنی بهطور مشخص «آموزش و پرورش» منحصر به مدرسه، دانشگاه یا آموزش دروس خاصی نیست، بلکه «آموزش و پرورش» برای همه، و در هر زمانی و هر مکانی است. آموزش عمومی، آموزش عالی، آموزش کارکنان، سوادآموزی بزرگسالان، خودآموزی، آموزش الکترونیکی و مجازی از انواع آموزش محسوب می شوند.
رتبه لازم قبولی رشته علوم تربیتی
رشته علوم تربیتی از رشته های گروه علوم انسانی است که به مسائلی از جمله انسان و جنبه های آموزش و پرورش در او می پردازد و این رشته با دروسی نظیر فلسفه، روانشناسی، جامعه شناسی، آمار، اقتصاد و مدیریت سروکار دارد.
رتبه لازم قبولی رشته علوم تربیتی
در رابطه با گرایش های رشته علوم تربیتی در مقاطع مختلف لازم است بدانید که رشته علوم تربیتی در مقطع کارشناسی شامل پنج گرایش (تکنولوژی آموزشی، راهنمایی و مشاوره، آموزش پیش دبستانی و دبستانی، مدیریت و برنامه ریزی آموزشی و آموزش و پرورش کودکان استثنایی) و در مقطع کارشناسی ارشد نیز گرایش هایی نظیر (برنامه ریزی آموزشی، آموزش و پرورش تطبیقی، برنامه ریزی درسی، تحقیقات آموزشی، آموزش و پرورش استثنایی، روانشناسی تربیتی، آموزش بزرگسالان، مشاوره و راهنمایی، آموزش و بهسازی منابع انسانی، تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، تکنولوژی آموزشی، مدیریت و برنامه ریزی آموزش عالی، سنجش و اندازه گیری در آموزش و پرورش) را در برمی گیرد.
همچنین رشته علوم تربیتی در مقطع دکتری نیز شامل گرایش هایی چون (تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، برنامه ریزی درسی، روانشناسی تربیتی، سنجش آموزش، برنامه ریزی توسعه آموزش عالی، برنامه ریزی درسی در آموزش عالی، مدیریت آموزش عالی، اقتصاد آموزش عالی، برنامه ریزی آموزش از راه دور) می باشد.
اولین دانشگاهی که در آن رشته علوم تربیتی تأسیس شد دانشگاه کلمبیا است این رشته در سال 1880 توسط نیکولاس موری باتلر(Nicholas Murray Butler) در آن دانشگاه ارائه گردید. با پیوستن جان دیویی به عضویت هیئت علمی این دانشگاه، رشته علوم تربیتی هم از لحاظ آموزشی و هم از جنبه نظری توسعه یافت.
مشاوره انتخاب رشته با موسسه یک شو
زمان اعلام نتایج کنکور 1401
رشته علوم تربیتی در ایران در مقطع کارشناسی در پنج گرایش گرایش : تکنولوژی آموزشی، آموزش پیش دبستانی و دبستانی، مدیریت و برنامه ریزی آموزشی و آموزش و پرورش کودکان استثنایی و در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های برنامه ریزی آموزشی، آموزش و پرورش تطبیقی، برنامه ریزی درسی، تحقیقات آموزشی، آموزش و پرورش استثنایی، روانشناسی تربیتی، آموزش بزرگسالان، مشاوره و راهنمایی، آموزش و بهسازی منابع انسانی، تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، تکنولوژی آموزشی، مدیریت و برنامه ریزی آموزش عالی، سنجش و اندازه گیری در آموزش و پرورش و در مقطع دکتری در رشته های تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، برنامهریزی درسی، روانشناسی تربیتی، سنجش آموزش، برنامه ریزی توسعه آموزش عالی، برنامه ریزی درسی در آموزش عالی، مدیریت آموزش عالی، اقتصاد آموزش عالی، برنامه ریزی آموزش از راه دور ارائه می شود.
تعداد کل واحدهای درسی دوره کارشناسی رشته آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستان 142 واحد است، این دروس از لحاط محتوی به عمومی، اصلی، اختیاری و اختصاصی تقسیم می شود، دروس اختصاصی از لحاط نظری و عملی به دو گروه تقسیم می شود (42 واحد دروس نظری و 8 واحد دروس عملی) کارورزی به شرح زیر است:
– دروس عمومی 23 واحد
– دروس اصلی: پایه علوم (اصلی) 61 واحد
– دروس تخصصی: دروس کاربردی 50 واحد
– دروس اختیاری 8 واحد
جمع کل واحدهای درسی دوره کارشناسی رشته آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستان 142 واحد است.
مشاوره انتخاب رشته با موسسه یک شو
زمان اعلام نتایج کنکور 1401
تاريخ آموزش و پرورش در اسلام و ايران، جامعه شناسی آموزش و پرورش، فلسفه آموزش و پرورش، اقتصاد آموزش و پرورش، اصول و مبانی آموزش و پرورش، مقدمات مديريت آموزشی، آموزش و پرورش تطبيقی، مقدمات برنامه ريزی آموزشی درسی، آموزش و پرورش ابتدايی – راهنمايی و متوسطه، آموزش و پرورش كودكان استثنائی، اخلاق اسلامی، مقدمات تكنولوژی آموزشی، روشها و فنون تدريس، آشنايي با كتابخانه و اصول كتابداری، روانشناسی عمومی، روش های آماری در علوم تربيتی، روانشناسی رشد 1و2 ، سنجش و اندازه گيری در علوم تربيتی، جامعه شناسی عمومی، مقدمات روش تحقيق در علوم تربيتی/رتبه لازم قبولی رشته علوم تربیتی
سمينار در برنامه ريزی درسی و آموزشی، اصول برنامه ريزی درس و تحليل محتوا، مبانی ارتباط انسانی، برنامه ريزی درسی ابتدايی، اصول طراحی پيام های آموزشی، سمينار در تكنولوژی آموزشی، اصول عكاسی، برنامه ريزی درسی متوسطه، توليد برنامه های تلويزيونی، راديو و تلويزيون آموزشی، انتخاب – بهره برداری و ارزيابی مواد و وسايل آموزشی، تئوری ها و روش های كاربردی در رسانه هاي جمعی، توليد مواد آموزشی، آموزش برنامه ای، آموزش با روش مبتنی بر سيستم ها، اصول طراحی نظام های آموزشی، توليد فيلم های آموزشی، برنامه ريزی درسی آموزش عالی و بزرگسالان، ارزيابی نظام های كوچک آموزشی، آشنايی با مراكز و مواد آموزشی، كارورزی ها و اجرا پروژه های فردی، كارورزی ها و اجرا پروژه های گروهی، جامعه شناسی ارتباطی
رتبه لازم قبولی رشته علوم تربیتی
گرایش های رشته ی علوم تربیتی
با توجه به اینکه این رشته به صورت بسیار عمیقی با انسانها، رفتار و یادگیری آنها سر و کار دارد، دانشجویان آن لازم است توانایی ذیل را داشته باشند:
– روابط انسانی بالا
– اصول مدیریت آموزشی
– جامعه شناسی
– دارای خلاقیت بالا
– برخورداری از فن بیان خوب
مشاوره انتخاب رشته با موسسه یک شو
زمان اعلام نتایج کنکور 1401
رتبه لازم قبولی رشته علوم تربیتی
این رشته در ایران در مقطع کارشناسی دارای 4 گرایش است.
– تکنولوژی آموزشی
– آموزش پیش دبستانی و دبستانی
– مدیریت و برنامه ریزی آموزشی
– آموزش و پرورش کودکان استثنایی
رشته ی علوم تربیتی در مقطع ارشد دارای 13 گرایش است.
– برنامه ریزی آموزشی
– آموزش و پرورش تطبیقی
– برنامه ریزی درسی
– تحقیقات آموزشی
– آموزش و پرورش استثنایی
– روانشناسی تربیتی
– آموزش بزرگسالان
رتبه لازم قبولی رشته علوم تربیتی
رتبه لازم قبولی رشته علوم تربیتی کنکور 1401 از رشته تجربی و ریاضی و انسانی : علوم تربيتی در ميان رشتههاي علوم انساني مجموعهاي از دانشهاي به هم پيوسته است که به بررسي مباني، اصول، اهداف، روشها و حل زمينهها و عوامل تعليم و تربيت ميپردازد و از روش عقلي و بحثهاي فلسفي در تعليم و تربيت و نيز روشهاي علمي و يافتههاي روانشناسي، جامعهشناسي و… در مباحث نظري و کاربرد سود ميبرد.
رتبه لازم قبولی رشته علوم تربیتی کنکور 1401 از رشته تجربی و ریاضی و انسانی : علوم تربيتی در وهله اول داراي فايده عملي است يعني به عمل تربيت در همه مراحل مدد ميرساند و مانند همه علوم ديگر در همآوايي کنوني پژوهش، نقش غير مستقيمي را ايفاء ميکند. به اين معنا که براي رشته هاي علمي ديگر زمينه به آزمايش گذاشتن نظريه هايي مربوط به زمينههاي ديگر را فراهم ميکند.
سر فصل ها
رتبه لازم قبولی رشته علوم تربیتی کنکور 1401 + کارنامه قبولی علوم تربیتی کنکور 1401
در يک تقسيمبندي، علوم تربيتی به سه دسته تقسيم ميشود:
الف- علومي که شرايط عمومي و محلي تربيت را مطالعه ميکنند. از قبيل: تاريخ آموزش و پرورش، جامعه شناسي آموزش و پرورش، مديريت آموزشي و….
ب- علومي که اوضاع و وقايع تربيتي را چنانکه هستند مطالعه ميکنند. از قبيل علوم مربوط به روش تدريس، و نظريههاي مربوط به برنامه ها، روانشناسي اجتماعي، علوم مربوط به ارزشيابي و روانشناسي پرورشي.
ج- علومي که تفکر درباره تربيت و تحول آن را مطالعه ميکنند. مثل فلسفه آموزش و پرورش.
رتبه لازم قبولی رشته علوم تربیتی کنکور 1401 از رشته تجربی و ریاضی و انسانی/ علوم تربیتی یکی از رشته هایی است که در زیر مجموعه کنکور تجربی قرار دارد و داوطلبان کنکور تجربی می توانند در فرایند انتخاب رشته تجربی این رشته را در دانشگاههای سراسری، آزاد و پردیس های بین الملل انتخاب نمایند. رتبه قبولی علوم تربیتی در دانشگاههای مختلف متفاوت است و هر فرد می تواند بر اساس هدف خود برای قبولی در یکی از این کد رشته محل ها تخمین رتبه قبولی علوم تربیتی را انجام دهد.
یکی از معیارهایی که به انتخاب رشته داوطلبان کمک زیادی می نماید تخمین رشته یا رتبه قبولی علوم تربیتی با توجه به درصدهای کسب شده در کنکور سراسری می باشد. داوطلبان بعد از گذراندن کنکور سراسری در ابتدا با استفاده از درصدهای کسب شده در کنکور سراسری تخمین رتبه قبولی علوم تربیتی دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد را انجام می دهند و سپس با استفاده از رتبه مورد نظر تخمین کد رشته محل قبولی را مورد بررسی قرار می دهند.
در تخمین رتبه قبولی علوم تربیتی داوطلبان می توانند آمار قبولی های علوم تربیتی سال های گذشته را ملاک پذیرش خود قرار دهند. اما همواره باید به این نکته توجه کرد که آمار قبولی های رشته علوم تربیتی در سال های مختلف با یکدیگر متفاوت است و نمیتوان صرفا بر اساس رتبه های قبولی علوم تربیتی در سال گذشته از انتخاب رشته امسال خود مطمئن شویم.
رتبه لازم قبولی رشته علوم تربیتی/
مشاوره انتخاب رشته با موسسه یک شو
زمان اعلام نتایج کنکور 1401
رتبه لازم قبولی رشته علوم تربیتی کنکور 1401 از رشته تجربی و ریاضی و انسانی / یکی دیگر از انواع تخمین رتبه قبولی علوم تربیتی، تخمین رتبه قبولی علوم تربیتی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد است که پس از دانشگاه سراسری مورد نظر بسیاری از داوطلبان می باشد. رتبه قبولی علوم تربیتی دانشگاه آزاد نسبت به رتبه قبولی علوم تربیتی دانشگاه دولتی حد نصاب های پایین تری داشته اما بازهم در برخی کدرشته محل ها در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد مانند دانشگاههای آزاد تهران و یا برخی از دانشگاههای با رنکینگ بالا در رتبه بندی دانشگاههای آزاد، رقابت بالایی برای پذیرش وجود دارد.
رتبه قبولی علوم تربیتی بین الملل نیز از دیگر انتخاب های موجود در انتخاب رشته کنکور سراسری و یا انتخاب رشته دانشگاه آزاد می باشد که داوطلبان می توانند در آنها انتخاب کد رشته محل را انجام دهند. معمولا دانشگاه بین الملل دارای شهریه بالاتری نسبت به دانشگاه آزاد می باشد و خود واحد های دانشگاه آزاد نیز در بسیاری از مواقع دارای پردیس های بین الملل می باشند. معمولا حدود هزینه در پردیس های بین الملل در رشته علوم تربیتی بین 6 تا 10 میلیون تومان است که البته این رقم ها سال به سال متفاوت می شود.
اکثر افراد جامعه مرد ، زن ، کوچک و بزرگ بر این باورند که “علوم تربیتی” با تربیت معلم و یا امور تربیتی تفاوتی ندارد . برخی دیگر که می پندارند “علوم تربیتی” همان تربیت بدنی ست!!!
تصور بیشتر افراد این ست که دانشجوی علوم تربیتی در نهایت مربی پرورشی خواهد شد! و نهایتا اگر اطلاعات زیادی داشته باشند می گویند: ” پس آخر آخرش معلم می شوی ؟!”
رتبه لازم قبولی رشته علوم تربیتی کنکور 1401 + کارنامه قبولی علوم تربیتی کنکور 1401
در فرهنگ لغت فارسی در ذیل واژه ی “تربیت” این معانی نوشته شده است:
“پروراندن، پروردن، پرورش دادن، ادب و اخلاق به کسی یاد دادن”
واژه های “پروردن ، پروراندن و پرورش دادن” هر سه معنایی واحد دارند و تربیت به این معنا برای همه ی جانداران ( اعم از انسان، حیوان و حتی نباتات) استفاده می شود و درباره ی انسان برای جسم و روح – هر دو- به کار می رود. اما غالبا در میان عوام وقتی از تربیت سخن به میان می آید اذهان مردم به روح و روان آدمی و بعد معنوی او معطوف می گردد. وقتی به کسی خطاب می شود “تو تربیت نداری” در اصل این مفهوم تداعی میشود که “مگر به تو رفتار آداب و مقررات فلان کار را یاد نداده اند؟”
پر واضح است که “علوم تربیتی” و تربیت بدنی با یکدیگر شباهتی ندارند. تربیت بدنی با جسم انسان سر و کار دارد .حال آنکه هر آنچه در “علوم تربیتی” گفته می شود مربوط به تعلیم و تربیت و روح آدمی ست.رتبه لازم قبولی رشته علوم تربیتی
اما ببینیم چرا علوم تربیتی با تربیت معلم و امور تربیتی اشتباه گرفته می شود ؟ و آیا اینها نقاط مشترکی دارند یا نه؟
رتبه لازم قبولی رشته علوم تربیتی کنکور 1401 از رشته تجربی و ریاضی و انسانی : امور تربیتی نهادی ست وابسته به سازمان آموزش و پرورش . این نهاد فوریتی بود که در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی با اهداف خاص امور تربیتی –آموزش تعالیم انسانی و اسلامی- تعریف شد ، ادامه پیدا کرد و روز به روز مراحل تکامل را پشت سر گذاشت. در حقیقت هدف آن بارور شدن نظام تربیتی و تعلیم و تربیت دانش آموزان بوده و هست و این همان نقطه ی مشترک امور تربیتی با علوم تربیتی ست.
تفاوت این دو این ست که امور تربیتی یک نهاد است و تنها تعلیم و تربیت را در مدارس دنبال می کند . اما علوم تربیتی یک رشته ی تحصیلی در سطح دانشگاه و در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا ست و تعلیم و تربیت کل جامعه را در نظر دارد.
رتبه لازم قبولی رشته علوم تربیتی کنکور 1401 از رشته تجربی و ریاضی و انسانی : علوم تربیتی یک رشته ی تحصیلی ست اما تربیت معلم رشته نیست ، یک گرایش شغلی ست. در مراکز تربیت معلم فرد را برای ” معلم شدن” آماده می کنند آن هم با شرایط و ضوابط خاص این مراکز در زمینه ی جذب و گزینش و آموزش. به عبارت دیگر رشته ی علوم تربیتی بسته به نوع گرایش این رشته ابزاری ست به منظور نیل به اهداف آموزش و پرورش و مراکز تربیت معلم.
به دلیل اینکه هدف نهایی هر دو تعلیم و تربیت است لکن امور تربیتی رسالتی ست که آموزش و پرورش کشور به منظور کاربردی نمودن و نهادینه کردن آموزه های علمی و تربیتی در زندگی دانش آموزان بر ضمّه ی خود قرار داده ست که این آموزه ها همان پیکره ی علوم تربیتی ست. رتبه لازم قبولی رشته علوم تربیتی کنکور 1401 از رشته تجربی و ریاضی و انسانی///
مشاوره انتخاب رشته با موسسه یک شو
زمان اعلام نتایج کنکور 1401
این دو هرکدام دو رشته ی مجزا هستند اما تعدادی از واحدهای درسی در هر دو مشترک است. به عنوان مثال می توان از روانشناسی عمومی ، روانشناسی تربیتی ، روانشناسی رشد و مشاوره نام برد.
آینده ی رشته ی علوم تربیتی چیست؟ آیا غیر از آموزش و پرورش هم جایی هست که کارشناس علوم تربیتی در آن فعالیت کند؟
کسانی که وارد این رشته می شوند بسته به نوع گرایش رشته ی خود می توانند به عنوان مدیر ، معلم ، برنامه ریز آموزشی .. جذب شوند. در حال حاضر فارغ التحصیلان این رشته می توانند منوط به نیاز آموزش و پرورش مناطق و نواحی بصورت غیر رسمی با مراکزی مثل مهد کودکهای خصوصی و مدارس غیر انتفاعی همکاری کنند.
ایا دانشجوی علوم تربیتی – مدیریت و برنامه ریزی آموزشی- می تواند وزیر اموزش و پرورش شود؟
بله. به شرط آنکه بتواند لیاقت و شایستگی های مدیریتی و اجرایی خود را از طریق سلسه مراتب کاری به اثبات برساند.
* دانشجویان تربیت معلم تعهد تدریس دارند آیا برای دانشجویان علوم تربیتی نیز چنین تعهدی هست؟
خیر. کسانی که وارد دانشکده ها یا مراکز تربیت معلم می شوند در حقیقت باید گزینش و بعد مشغول به تحصیل شوند. شما در رشته ی علوم تربیتی تحصیل می کنید ممکن است در سطح کسانی باشید که در مراکز تربیت معلم تحصیل کرده اند اما چون مراحل گزینش را طی نکرده اید اگر در آینده مایل باشید که در سیستم آموزش و پرورش به عنوان معلم استخدام شوید این استخدام منوط ست به نیاز آموزش و پرورش و احراز شرایط.
دانشگاه | دوره | رتبه در منطقه 1 | رتبه در منطقه 2 | رتبه در منطقه 3 |
دانشكده غیرانتفاعی رفاه – تهران ویژه خواهران | غیرانتفاعی | 17019 | – | – |
دانشگاه | دوره | رتبه در منطقه 1 | رتبه در منطقه 2 | رتبه در منطقه 3 |
دانشگاه قم | روزانه | 569 | 7324 | 8170 |
دانشگاه فردوسی – مشهد | روزانه | 633 | 1715 | 1408 |
دانشگاه فردوسی – مشهد | شبانه | 1320 | 2646 | 1889 |
دانشگاه شهید بهشتی – تهران | روزانه | – | 746 | 1832 |
دانشگاه یزد | روزانه | 2631 | 5022 | 4784 |
دانشگاه خوارزمی – تهران (محل تحصیل كرج) | روزانه | 4526 | 3297 | 3934 |
دانشگاه الزهرا(س) – تهران | روزانه | 911 | 2394 | 2388 |
دانشگاه تهران | روزانه | – | 929 | 1288 |
دانشگاه شیراز | روزانه | 1679 | 6072 | 6570 |
دانشگاه علامه طباطبایی – تهران | روزانه | – | 1663 | 2851 |
دانشگاه علامه طباطبایی – تهران | شبانه | 2565 | 4079 | 2963 |
دانشگاه كاشان | روزانه | 1947 | 1849 | 5507 |
دانشگاه كاشان | شبانه | – | 2755 | – |
دانشگاه اصفهان | روزانه | 151400 | 2069 | 4458 |
دانشگاه اصفهان | شبانه | 1957 | – | – |
دانشگاه تبریز | روزانه | 2522 | 4819 | 4515 |
دانشگاه تبریز | شبانه | 3665 | – | – |
دانشگاه مازندران – بابلسر | روزانه | – | 4079 | 5305 |
دانشگاه شهید باهنر – كرمان | روزانه | – | 4468 | 6206 |
دانشگاه شهید باهنر – كرمان | شبانه | – | – | 7068 |
میانگین تراز کانونی | گروه | رتبه کشوری | رتبه در سهمیه | سهمیه در منطقه | جنسیت | شهر | رشته قبولی |
---|---|---|---|---|---|---|---|
4759 | نظام قدیم | 104229 | 25650 | منطقه 1 | دختر | تهران | علوم تربيتي|دانشکده غيرانتفاعي رفاه -تهران /ويژه خواهران / | غير انتفاعي |
4258 | نظام قدیم | 186254 | 76003 | منطقه 2 | دختر | كرج | علوم تربيتي|دانشکده غيرانتفاعي رفاه -تهران /ويژه خواهران / | غير انتفاعي |
5079 | نظام قدیم | 173369 | 63228 | منطقه 3 | دختر | اسلامشهر | علوم تربيتي|دانشکده غيرانتفاعي رفاه -تهران /ويژه خواهران / | غير انتفاعي |
4463 | نظام قدیم | 11401964 | 74731 | منطقه 3 | دختر | اسلامشهر | علوم تربيتي|دانشکده غيرانتفاعي رفاه -تهران /ويژه خواهران / | غير انتفاعي |
میانگین تراز کانونی | گروه | رتبه کشوری | رتبه در سهمیه | سهمیه در منطقه | جنسیت | شهر | رشته قبولی |
---|---|---|---|---|---|---|---|
6475 | نظام جدید | 955 | 371 | منطقه 2 | پسر | چالوس | علوم تربيتي|دانشگاه تهران | روزانه |
6031 | نظام جدید | 2343 | 878 | منطقه 2 | دختر | اسلامشهر | علوم تربيتي|دانشگاه تهران | روزانه |
5920 | نظام جدید | 4633 | 1745 | منطقه 2 | دختر | يزد | علوم تربيتي|دانشگاه تهران | روزانه |
4965 | نظام جدید | 4605 | 1124 | منطقه 3 | دختر | صومعه سرا | علوم تربيتي|دانشگاه تهران | روزانه |
5848 | نظام جدید | 4946 | 1240 | منطقه 3 | دختر | تهران | علوم تربيتي|دانشگاه تهران | روزانه |
5502 | نظام جدید | 7354 | 2083 | منطقه 3 | دختر | ماهان | علوم تربيتي|دانشگاه تهران | روزانه |
6277 | نظام جدید | 8685 | 2542 | منطقه 3 | دختر | شيروان | علوم تربيتي|دانشگاه تهران | روزانه |
میانگین تراز کانونی | گروه | رتبه کشوری | رتبه در سهمیه | سهمیه در منطقه | جنسیت | شهر | رشته قبولی |
---|---|---|---|---|---|---|---|
6700 | نظام قدیم | 1167 | 539 | منطقه 1 | پسر | فراشبند | علوم تربيتي|دانشگاه شهيدباهنر-کرمان | نوبت دوم |
6157 | نظام جدید | 12107 | 4574 | منطقه 2 | دختر | كرمان | علوم تربيتي|دانشگاه شهيدباهنر-کرمان | روزانه |
5455 | نظام قدیم | 12357 | 4641 | منطقه 2 | دختر | سيرجان | علوم تربيتي|دانشگاه شهيدباهنر-کرمان | روزانه |
5212 | نظام جدید | 13372 | 4393 | منطقه 3 | دختر | جيرفت | علوم تربيتي|دانشگاه شهيدباهنر-کرمان | روزانه |
5394 | نظام جدید | 19172 | 614000 | منطقه 3 | دختر | زرند | علوم تربيتي|دانشگاه شهيدباهنر-کرمان | روزانه |
میانگین تراز کانونی | گروه | رتبه کشوری | رتبه در سهمیه | سهمیه در منطقه | جنسیت | شهر | رشته قبولی |
---|---|---|---|---|---|---|---|
6060 | نظام جدید | 3228 | 1312 | منطقه 1 | پسر | مشهد | علوم تربيتي|دانشگاه فردوسي مشهد | روزانه |
5512 | نظام جدید | 4020 | 1558 | منطقه 1 | دختر | مشهد | علوم تربيتي|دانشگاه فردوسي مشهد | نوبت دوم |
5624 | نظام جدید | 19665 | 5235 | منطقه 1 | پسر | مشهد | علوم تربيتي|دانشگاه فردوسي مشهد | نوبت دوم |
6385 | نظام جدید | 1692 | 651 | منطقه 2 | دختر | كرمان | علوم تربيتي|دانشگاه فردوسي مشهد | روزانه |
5932 | نظام جدید | 1885 | 715 | منطقه 2 | دختر | قوچان | علوم تربيتي|دانشگاه فردوسي مشهد | روزانه |
5916 | نظام جدید | 3237 | 1232 | منطقه 2 | دختر | قوچان | علوم تربيتي|دانشگاه فردوسي مشهد | روزانه |
6042 | نظام جدید | 4889 | 1834 | منطقه 2 | دختر | نيشابور | علوم تربيتي|دانشگاه فردوسي مشهد | نوبت دوم |
5564 | نظام جدید | 15406 | 5767 | منطقه 2 | پسر | قوچان | علوم تربيتي|دانشگاه فردوسي مشهد | روزانه |
5080 | نظام جدید | 19402 | 7138 | منطقه 2 | پسر | يزد | علوم تربيتي|دانشگاه فردوسي مشهد | روزانه |
5649 | نظام قدیم | 7180 | 2014 | منطقه 3 | دختر | فردوس | علوم تربيتي|دانشگاه فردوسي مشهد | روزانه |
5556 | نظام جدید | 8094 | 2349 | منطقه 3 | دختر | مشهد | علوم تربيتي|دانشگاه فردوسي مشهد | روزانه |
5665 | نظام جدید | 8464 | 2462 | منطقه 3 | دختر | فريمان | علوم تربيتي|دانشگاه فردوسي مشهد | روزانه |
6086 | نظام قدیم | 8560 | 2503 | منطقه 3 | پسر | تايباد | علوم تربيتي|دانشگاه فردوسي مشهد | روزانه |
5652 | نظام جدید | 9248 | 2761 | منطقه 3 | دختر | فردوس | علوم تربيتي|دانشگاه فردوسي مشهد | روزانه |
5247 | نظام جدید | 14608 | 4934 | منطقه 3 | پسر | شيروان | علوم تربيتي|دانشگاه فردوسي مشهد | روزانه |
5009 | نظام جدید | 16307 | 5648 | منطقه 3 | پسر | بشرويه | علوم تربيتي|دانشگاه فردوسي مشهد | روزانه |
5266 | نظام جدید | 17059 | 514017 | منطقه 3 | پسر | طبس | علوم تربيتي|دانشگاه فردوسي مشهد | روزانه |
5202 | نظام جدید | 20065 | 7403 | منطقه 3 | پسر | خواف | علوم تربيتي|دانشگاه فردوسي مشهد | روزانه |
4764 | نظام جدید | 24859 | 9665 | منطقه 3 | پسر | مشهد | علوم تربيتي|دانشگاه فردوسي مشهد | نوبت دوم |
میانگین تراز کانونی | گروه | رتبه کشوری | رتبه در سهمیه | سهمیه در منطقه | جنسیت | شهر | رشته قبولی |
---|---|---|---|---|---|---|---|
5837 | نظام قدیم | 2938 | 1230 | منطقه 1 | پسر | تهران | علوم تربيتي|دانشگاه علامه طباطبايي -تهران | نوبت دوم |
5490 | نظام جدید | 4221 | 1582 | منطقه 2 | دختر | كرج | علوم تربيتي|دانشگاه علامه طباطبايي -تهران | روزانه |
5840 | نظام جدید | 6690 | 2532 | منطقه 2 | دختر | همدان | علوم تربيتي|دانشگاه علامه طباطبايي -تهران | روزانه |
5746 | نظام جدید | 6976 | 2636 | منطقه 2 | دختر | سمنان | علوم تربيتي|دانشگاه علامه طباطبايي -تهران | روزانه |
5676 | نظام جدید | 6650 | 1819 | منطقه 3 | پسر | قائن | علوم تربيتي|دانشگاه علامه طباطبايي -تهران | روزانه |
5885 | نظام قدیم | 8041 | 2333 | منطقه 3 | دختر | حويق | علوم تربيتي|دانشگاه علامه طباطبايي -تهران | روزانه |
5277 | نظام جدید | 1281400 | 4204 | منطقه 3 | دختر | رباط كريم | علوم تربيتي|دانشگاه علامه طباطبايي -تهران | روزانه |
5151 | نظام جدید | 13041 | 4267 | منطقه 3 | دختر | شيرگاه | علوم تربيتي|دانشگاه علامه طباطبايي -تهران | روزانه |
5287 | نظام جدید | 1501401 | 5138 | منطقه 3 | دختر | شهر قدس | علوم تربيتي|دانشگاه علامه طباطبايي -تهران | روزانه |
در این بخش ، کارنامه و حداقل درصد و رتبه لازم قبولی علوم تربیتی روزانه کنکور 1400 تعدادی از داوطلبان کنکور انسانی که در منطقه یک قبول شده اند را ارائه داده ایم .
کارنامه قبولی علوم تربیتی 1400 – 1401 و حداقل درصد لازم برای علوم تربیتی سراسری در سهمیه منطقه 1 | ||||||||||||||
زیرگروه پنج | محل سکونت | دانشگاه قبولی | ادبیات فارسی | زبان عربی | دین و زندگی | زبان خارجی | رياضيات | اقتصاد | ادبيات فارسی تخصصي | زبان عربی تخصصی | تاریخ و جغرافیا | جامعه شناسی | منطق و فلسفه | روان شناسی |
4507 | تبریز | دانشگاه شهید مدنی آذربایجان – تبریز | 46.7 | 17.4 | 49.4 | 50.7 | 13.4 | 26.7 | 28.9 | 13.4 | 25.6 | 25 | 8 | 58.4 |
5301 | قم | دانشگاه قم | 24 | 46.7 | 50.7 | 5.4 | 30 | 28.9 | 18.9 | 33.4 | 22.3 | 38.4 | 9.4 | 23.4 |
4806 | همدان | دانشگاه بوعلی سینا – همدان | 22.7 | 21.4 | 28 | 32 | 8.4 | 26.7 | 24.5 | 46.7 | 20 | 36.7 | 0 | 55 |
6451 | قم | دانشگاه قم | 24 | 18.7 | 34.7 | 0 | 8.4 | 44.5 | 26.7 | 0 | 22.3 | 28.4 | 8 | 55 |
6776 | اسدآباد | دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی- اسدآباد همدان | 29.4 | 34.7 | 68 | 0 | -3.3 | 26.7 | 12.3 | 8.4 | 22.3 | 60 | 18.7 | 56.7 |
در این بخش ، کارنامه و حداقل درصد و رتبه لازم قبولی علوم تربیتی روزانه کنکور 1400 تعدادی از داوطلبان کنکور انسانی که در منطقه دو قبول شده اند را ارائه داده ایم .
کارنامه قبولی علوم تربیتی 1400 – 1401 و حداقل درصد لازم برای علوم تربیتی سراسری در سهمیه منطقه 2 | ||||||||||||||
زیرگروه پنج | محل سکونت | دانشگاه قبولی | ادبیات فارسی | زبان عربی | دین و زندگی | زبان خارجی | رياضيات | اقتصاد | ادبيات فارسی تخصصي | زبان عربی تخصصی | تاریخ و جغرافیا | جامعه شناسی | منطق و فلسفه | روان شناسی |
8490 | اهواز | دانشگاه شهید چمران – اهواز | 10.7 | 18.7 | 30.7 | 2.7 | 12.3 | 44.5 | 15.6 | 13.4 | 32.3 | 26.7 | 24 | 38.4 |
8556 | تبریز | دانشگاه شهید مدنی آذربایجان – تبریز | 42.7 | 18.7 | 6.7 | 4 | 15 | 22.3 | 27.8 | 0 | 35.6 | 18.4 | 6.7 | 60 |
9373 | خرم آباد | دانشگاه لرستان – خرم آباد | 36 | 10.7 | 45.4 | 0 | -1.6 | 53.4 | 40 | 13.4 | 54.5 | 40 | 14.7 | 40 |
9454 | اسدآباد | دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی- اسدآباد همدان | 25.4 | 10.7 | 45.4 | 0 | -1.7 | 53.4 | 20 | -6.6 | 15.6 | 70 | 4 | 81.7 |
9487 | اسدآباد | دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی- اسدآباد همدان | 26.7 | 9.4 | 33.4 | 0 | 0 | 53.4 | 30 | 6.7 | 18.9 | 23.4 | 18.7 | 55 |
در این بخش ، کارنامه و حداقل درصد و رتبه لازم قبولی علوم تربیتی روزانه کنکور 1400 تعدادی از داوطلبان کنکور انسانی که در منطقه سه قبول شده اند را ارائه داده ایم .
کارنامه قبولی علوم تربیتی 1400 – 1401 و حداقل درصد لازم برای علوم تربیتی سراسری در سهمیه منطقه 3 | ||||||||||||||
زیرگروه پنج | محل سکونت | دانشگاه قبولی | ادبیات فارسی | زبان عربی | دین و زندگی | زبان خارجی | رياضيات | اقتصاد | ادبيات فارسی تخصصي | زبان عربی تخصصی | تاریخ و جغرافیا | جامعه شناسی | منطق و فلسفه | روان شناسی |
140074 | اراک | دانشگاه اراک | 29.4 | 9.4 | 26.7 | -1.3 | 1.8 | 46.7 | 27.8 | 0 | 33.4 | 43.4 | 8 | 61.7 |
11593 | اردبیل | دانشگاه محقق اردبیلی – اردبیل | 16 | 8 | 49.4 | 0 | 0 | 44.5 | 33.4 | 3.4 | 48.9 | 46.7 | 20 | 33.4 |
11206 | ارومیه | دانشگاه ارومیه | 24 | 12 | 42.7 | 13.4 | 0 | 82.3 | 40 | -3.3 | 38.9 | 28.4 | 12 | 36.7 |
10789 | ارومیه | دانشگاه ارومیه | 13.4 | 16 | 32 | 4 | 3.4 | 6.7 | 3.4 | 25 | 12.3 | 38.4 | 10.7 | 63.4 |
12309 | قم | دانشگاه قم | 0 | 6.7 | 58.7 | 0 | 5.3 | 93.4 | 0 | 0 | 31.2 | 35 |
در نظر داشته باشید به دلیل اهمیت اولویت بندی انتخاب ها و تاثیر آن در اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری توصیه می کنیم از راهنمایی های مشاوران مجرب در این زمینه استفاده کرده تا به نتیجه دلخواه در اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۹ دست یابید .
کارشناسان مجرب مرکز یک شو آماده اند با در نظر گرفته علایق داوطلب ، تجارب خود را به کار گرفته و بهترین انتخاب رشته را ارائه دهند . راه ارتباطی داوطلبان با مشاوران این مرکز سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی یک شو می باشد .
در استخدام ، الویت با کدام گروه است؟علوم تربیتی یا تربیت معلم؟
تربیت معلم
در استخدام مشاور اولویت با کدام گروه است؟ علوم تربیتی یا مشاوره ؟
روانشناسان و مشاوران . البته قبلا از علوم تربیتی هم استفاده میشد اما دو سالی ست – این جمله را در سال 85 گفته اند- که به خاطر افزایش فارغ التحصیلان روانشناسی و مشاوره ، دیگر از علوم تربیتی در زمینه ی مشاوره به ندرت استفاده می شود.
رشته ی علوم تربیتی چه امکاناتی را برای آینده ی فرد فراهم میکند؟
چون علوم تربیتی در باب مسائل تعلیم و تربیت است هم برای آینده ی فرد و هم جامعه مفید خواهد بود. برای دانشجویان دختر که در آینده نقش مادری را می خواهند ایفا کنند این رشته حرفهای زیادی دارد. برای دانشجویان پسر هم که در آینده می خواهند نقش پدری را ایفا کنند این رشته خیلی مفید ست . این بعد فردی ست .
اما بعد اجتماعی: در جامعه وقتی فردی با این تخصص و ویژگی ها وارد می شود در هر زمینه می تواند یک شهروند موفق ، یک خواهر موفق، یک برادر موفق و یا یک فرزند موفق باشد. چرا؟ چون مبانی و اصول زیر ساختی مسائل مربوط به علوم تربیتی و روانشناسی را آموزش دیده است.
رتبه لازم قبولی رشته علوم تربیتی
رتبه لازم قبولی رشته علوم تربیتی کنکور 1401 از رشته تجربی و ریاضی و انسانی : رشته علوم تربیتی(مدیریت وبرنامه ریزی آموزشی)
رشته علوم تربیتی شامل چهار گرایش { تکنولوژی آموزشی _ مدیریت و برنامه ریزی آموزشی _ آموزش و پرورش کودکان استثنایی _ آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی است .}
شامل یکسری دروس مشترک است که میتوان به برخی از آنها اشاره داشت: تاریخ آ.پ در اسلام و ایران_ فلسفه آ.پ _ اصول و مبانی آ.پ_ آ.پ تطبیقی _ آ.پ سه مقطع _ روشها و فنون تدریس _ روانشناسی عمومی _ روانشناسی تربیتی _ رشد کودکی و نوجوانی _ جامعه شناسی عمومی _ جامعه شناسی آ.پ _ اقتصاد آ.پ _ مقدمات مدیریت آموزشی _ مقدمات برنامه ریزی آموزشی و درسی _ آ.پ کودکان استثنایی _ مقدمات مشاوره و راهنمایی _ سنجش و اندازه گیری در علوم تربیتی _ روش تحقیق در علوم تربیتی _ آشنایی با کتابخانه _ مقدمات تکنولوژی آموزشی _ روشهای آماری در علوم تربیتی.
گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی= یک رشته میان رشته ایست که تلفیقی از رشته های روانشناسی، جامعه شناسی، فلسفه، مدیریت، آمار، زبان، و مشاوره است .
هدف از این رشته= فراهم کردن فرصت های یادگیری و یاددهی هرچه بیشتر برای گروه های واجب التعلیم و علاقه مند به یادگیری و همچنین تربیت نیروی انسانی ماهر مورد نیاز جامعه است . در کل این رشته ؛ مدیریت بر فعالیت های یاددهی و یادگیری به منظور ایجاد تغیرات مطلوب در رفتار یادگیرنده و ارزیابی میزان تحقق این تغیرات است. در حال حاضر فارغ التحصیلان این رشته در درجه اول جذب آ.پ می شوند و تعدادی هم در سازمان های دولتی مدیریت و برنامه ریزی _ برنامه و بودجه فعالیت می کنند .
دروس تخصصی این رشته= 1_ اصول مدیت آموزشی . 2 _ روانشناسی اجتماعی . 3 _ سازمان و قوانین . 4 _ اصول برنامه ریزی آموزسی . 5 _ مبانی امور مالی بودجه . 6 _ اصول برنامه ریزی درسی . 7 _ کاربرد مقدمات کامپیوتر در مدیریت آموزشی . 8 _ اصول حسابداری . 9 _ روابط انسانی _ 10 _ نظارت و راهنمایی تعلیماتی . 11 _ راهنمایی تحصیلی و شغلی . 12 _ مسائل نوجوانان و جوانان . 13 _ آموزش بزرگسالان . 14 _ آموزش ضمن خدمت . 15 _ مدیریت اسلامی . 16 _ پروژه( سمینار) . 17 _ کارعملی مدیریت در سازمان . 18 _ کارعملی مدیریت در آموزشگاه . 19 _ متون زبان خارجه در برنامه ریزی . 20 _ متون زبان خارجه در مدیریت آموزشی .
طول دوره تحصیل
طول دوره کارشناسی مدیریت و برنامه ریزی آموزشی 5 سال (حداقل 4 و تا 6 ) و نظام آموزشی آن مطابق آئین نامه مصوب شورای عالی برنامه ریزی است کلیه دروس درس 8 ترم برنامه ریزی شده است و طول هر ترم 17 هفته معادل نیسمال تحصیلی است زمان تدریس هر واحد درسی از نوع نظری 17 ساعت و هر واحد عملی 24 ساعت و هر واحد کارورزی 51 ساعت است.
رتبه لازم قبولی رشته علوم تربیتی کنکور 1401 از رشته تجربی و ریاضی و انسانی : تعداد واحدها
تعداد کل واحدهای درسی دوره کارشناسی مدیریت و برنامه ریزی 135 واحد است این دروس از لحاظ محتوی به دروس عمومی، دروس اختصاصی دروس اصلی و دروس اختیاری تقسیم میشوند.
1-دروس عمومی۲۴ واحد
2-دروس اصلی:دروس پایه علوم تربیتی ۶۰ واحد
3-دروس تخصصی ۴۵ واحد
4-دروس اختیاری ١٠ واحد
5-دروس پیش۸ واحد
جمع۱۴۷ واحد
رتبه لازم قبولی رشته علوم تربیتی
رتبه لازم قبولی رشته علوم تربیتی کنکور 1401 از رشته تجربی و ریاضی و انسانی : در سطح کارشناسی ارشد
رشتهٔ علوم تربیتی در دورهٔ کارشناسی در ایران۳ گروه آزمونی و مجموعاً ۱۵ گرایش تحصیلی دارد که عبارتند از:
گروه علوم تربیتی 1 شامل رشتههای:
1. برنامهریزی آموزشی 2. برنامهریزی درسی 3. تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش (تعلیم و تربیت اسلامی) 4. آموزش بزرگسالان 5. تحقیقات آموزشی 6. تکنولوژی آموزشی 7. مدیریت و برنامهریزی آموزش عالی
گروه علوم تربیتی 2 شامل رشتههای:
1. روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی 2. روانشناسی تربیتی 3. مشاوره و راهنمایی 4. مشاوره (مدرسهای, شغلی, خانوادهای)
گروه علوم تربیتی 3 شامل رشتههای:
1. آموزش و پرورش تطبیقی 2. آموزش و پرورش پیش دبستانی 3. آموزش و پرورش دبستانی
بازار کار
این رشته همان طور که از نام آن نیز مشخص است برای واحد های مختلف آموزشی ایجاد شده و افرادی که در این رشته فارغ التحصیل می شوند می توانند در مدارس، مهدکودک، بهزیستی و هر قسمتی که نیاز به آموزش مباحث تربیتی دارند مشغول به کار شوند.
لازم به ذکر است که این رشته تنها برای کودکان نبوده و می تواند در زمینه های مختلف به افراد بزرگ نیز مشاوره دهد. البته گرایش های این رشته با هم تفاوت داشته و هر کسی با توجه به گرایش خود در سازمان و ارگان مربوطه مشغول به کار می شود. مثلاً گرایش آموزش کودکان استثنایی برای تربیت افراد مورد نیاز در آموزشگاه های بهزیستی است که باید بتوانند به این افراد مسائل تربیتی را به خوبی آموزش دهند.
خوشبختانه در کشور ما این رشته تا مقاطع بالا وجود دارد و افرادی که به این رشته علاقه دارند می توانند تا مدارج بالا این رشته را ادامه دهند و بعد از فارغ التحصیلی در پژوهشگاه و ارگان های مختلف آموزشی مشغول به کار شوند. این رشته از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و فارغ التحصیلان این رشته در صورتی که اطلاعات و علم خود را افزایش دهند می توانند تأثیر بسیار زیادی در سیستم آموزشی کشور ایفا کنند.
وزارتهای آموزش وپرورش و علوم وتحقیقات وفن آوری و مراکزی مانند فرهنگسراها، سازمان بهزیستی، سازمان زندانها، کانونهای اصلاح و تربیت، مراکز مشاوره خصوصی، محل کار دانشآموختگان رشته علوم تربیتی میتواند باشد.
رتبه لازم قبولی رشته علوم تربیتی کنکور 1401 از رشته تجربی و ریاضی و انسانی : نقش و توانایی یا کارایی
فارغ التحصیلان رشته مدیریت و برنامه ریزی آموزشی با توجه به اهداف ایجاد این رشته باید دارای شناخت و مهارتهای زیر باشند:
-آشنایی با مدیریت اسلامی در رابطه با مدیریت بطور” اعم ” و با مدیریت آموزشی بطور” اخص”
-آشنایی با تئوریهای مختلف مدیریت آموزشی
-آشنایی با اهداف کلی آموزش و پرورش در ارتباط با مدیریت بطور” اعم” و با مدیریت آموزشی بطور” اخص”
– آشنایی باروشهای اجرائی آموزش و پرورش در رابطه با نحوه آموزشی سازماندهی ادارات تشکیلات و تامین بودجه
-آشنایی با برنامه ریزی درسی آموزشی
-دارا بودن قدرت تشخیص در برابر مسائل و مشکلات مختلف آموزشی
-دارا بودن قدرت ارتباط (مدیریت با مدرسان و مربیان)،مدیر با دانش آموزان و اولیاء دانش آموزان مدیر یا کادر اداری)
ضرورت و توانایی
توجه مختصر نیازهای مملکتی در زمینه کمبود مدیران و برنامه ریزان آموزشی متعهد و مسلمان در مقاطع مختلف تحصیلی در وزارت آموزش و پرورش ضرورت و اهمیت این رشته تحصیلی را روشن می نماید.
با توجه به کمبود مدیران آموزشی متخصص در سطوح مختلف آموزش و پرورش ضرورت تربیت اینگونه افراد مسجل می باشند.
مدیران آموزشی باشد از ویژگیهای مختلف از جمله نحوه برنامه ریزی، روابط انسانی، اصول مدیریت آموزشی و… برخوردار باشد تا بتواند در رابطه با مسائل و مشکلات آموزشی قدرت تشخیص مسائل و تصمیم گیری در مورد رفع آنها را داشته باشد.
نام دانشگاه : دانشگاه یزد مديريت و برنامه ريزي آموزشي
ظرفیت رشته : 40
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 2366
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 2268
نام دانشگاه : دانشگاه اصفهان آموزش و پرورش کودکان استثنايي
ظرفیت رشته : 15
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 1490
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 1322
نام دانشگاه : دانشگاه علامه طباطبایی – تهران آموزش و پرورش پيش دبستاني و دبستاني–نوبت دوم
ظرفیت رشته : 20
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 1572
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 4388
نام دانشگاه : دانشگاه الزهرا(س) – تهران مديريت و برنامه ريزي آموزشي
ظرفیت رشته : 25
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 1004
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 710
نام دانشگاه : دانشگاه خوارزمی – تهران (محل تحصیل كرج) آموزش و پرورش پيش دبستاني و دبستاني–
ظرفیت رشته : 30
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 2064
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 2273
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 1718
نام دانشگاه : دانشگاه تهران تکنولوژي آموزشي
ظرفیت رشته : 20
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 1668
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 2038
نام دانشگاه : دانشگاه مازندران – بابلسر مديريت و برنامه ريزي آموزشي
ظرفیت رشته : 30
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 3016
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 1443
نام دانشگاه : دانشگاه علامه طباطبایی – تهران آموزش و پرورش پيش دبستاني و دبستاني
ظرفیت رشته : 20
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 882
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 1285
نام دانشگاه : دانشگاه كاشان مديريت و برنامه ريزي آموزشي
ظرفیت رشته : 25
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 2058
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 3091
نام دانشگاه : دانشگاه گیلان – رشت مديريت و برنامه ريزي آموزشي
ظرفیت رشته : 40
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 4940
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 3581
نام دانشگاه : دانشگاه كردستان – سنندج مديريت و برنامه ريزي آموزشي
ظرفیت رشته : 40
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 6490
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 4075
نام دانشگاه : دانشگاه شیراز مديريت و برنامه ريزي آموزشي
ظرفیت رشته : 25
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 833
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 541401
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 6093
نام دانشگاه : دانشگاه لرستان – خرم آباد مديريت و برنامه ريزي آموزشي
ظرفیت رشته : 25
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 414015
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 5301
نام دانشگاه : دانشگاه حكیم سبزواری – سبزوار مديريت و برنامه ريزي آموزشي
ظرفیت رشته : 40
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 3504
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 281401
نام دانشگاه : دانشگاه خوارزمی – تهران (محل تحصیل كرج) تکنولوژي آموزشي–
ظرفیت رشته : 30
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 1880
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 2297
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 3130
نام دانشگاه : دانشگاه بیرجند مديريت و برنامه ريزي آموزشي
ظرفیت رشته : 60
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 4779
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 3492
نام دانشگاه : دانشگاه شهید باهنر – كرمان آموزش و پرورش پيش دبستاني و دبستاني
ظرفیت رشته : 25
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 3656
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 1831
نام دانشگاه : دانشگاه خوارزمی – تهران (محل تحصیل كرج) آموزش و پرورش کودکان عقب مانده ذهني-–
ظرفیت رشته : 30
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 2592
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 4036
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 2642
نام دانشگاه : دانشگاه سیستان و بلوچستان – زاهدان مديريت و برنامه ريزي آموزشي
ظرفیت رشته : 30
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 4401
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 5301
نام دانشگاه : موسسه غیرانتفاعی آل طه – تهران (ویژه خواهران) مديريت و برنامه ريزي آموزشي
ظرفیت رشته : 60
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 6117
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 15031
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :
نام دانشگاه : دانشگاه مازندران – بابلسر مديريت و برنامه ريزي آموزشي–نوبت دوم
ظرفیت رشته : 30
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 7538
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 5370
نام دانشگاه : دانشگاه ارومیه مديريت و برنامه ريزي آموزشي
ظرفیت رشته : 50
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 5570
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 4979
نام دانشگاه : دانشگاه قم مديريت و برنامه ريزي آموزشي
ظرفیت رشته : 60
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 8162
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 6919
نام دانشگاه : دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی – اسدآباد همدان تکنولوژي آموزشي
ظرفیت رشته : 25
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 7332
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 5317
نام دانشگاه : دانشگاه پیام نور تهران – واحد شهریار آموزش و پرورش پيش دبستاني و دبستاني
ظرفیت رشته : 50
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 16017
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 26309
نام دانشگاه : دانشگاه پیام نور البرز – مرکز كرج آموزش و پرورش پيش دبستاني و دبستاني
ظرفیت رشته : 50
آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :
آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 21759
آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 17748