021 22 60 10 60 info@1shoo.ir 12 الی 19 تهران ، شریعتی
your-alt
your-alt

روش مطالعه دین و زندگی نظام جدید چگونه می باشد ؟

چگونه درس دین و زندگی نظام جدید را مطالعه کنم ؟

روش مطالعه دین و زندگی

روش مطالعه‌ی درس دین و زندگی برحسب نوع سؤالات شامل دو بخش می‌شود:

  • متن درس
  • آیات درس

روش مطالعه دین و زندگی  برای مطالعه و یادگیری مؤثر متن درس لازم است قبل از مطالعه کتاب کمک درسی، متن درس را پیش‌خوانی کرده و با زبان گفتاری برای خود بازگو کنید. می‌توانید خود را در حال ارائه‌ی کنفرانس در کلاس تصور کنید.

پیش‌خوانی حضور ذهن شما را در زمان مطالعه کتاب کمک درسی   تضمین می‌کند و باعث می‌شود که گفته‌های مولف  را به راحتی متوجه شوید.

در اجرای درس هر روز در همان روز برای این درس به هیچ عنوان به سراغ حفظ کردن سؤالات نروید، بلکه بار دیگر متن کامل کتاب درسی را بخوانید و در نهایت سؤالات و پاسخ‌ها را مرور کنید.

روش مطالعه دین و زندگی 

قسمت دوم مطالعه مربوط به آیات می‌شود. سؤالات تناسب معنایی و پیام آیات قسمت عمده‌ی سؤالات این درس را شامل می‌شوند و مسلماً باید تلاش بیش‌تری در یادگیری آن‌ها داشته باشید. هر آیه‌ای که در مورد یک مبحث به کار برده می‌شود قطعاً با مفهوم بحث ارتباط دارد. نکته‌ی مهم این است که در آیه‌ی مورد نظر می‌توان کلمه‌ای یافت که حامل پیام آیه و دلیل قرابت مفهومی آیه با مبحث درس ‌باشد.

این کلمه در واقع همان واژه‌ی کلیدی است که شما با به خاطر سپردن آن می‌توانید به راحتی به سؤالات مفهومی آیات پاسخ دهید.

درک پیام آیات و یادداشت کردن آن‌ها نیز نقش مؤثری دارد ,ارتباطی خواندن فراموش نشود.

کتاب دین و زندگی الگو  نوشته دکتر کریمی  کتاب دین و زندگی سفیر خرد نوشته مسلم بهمن آبادی و تست های آیات گاج  ( در آخر هر درس ) منبع بسیار مفیدی برای افزایش درصد پاسخ‌گویی در این دسته سؤالات است.

قطعا درس دین و زندگی در کنکور تاثیر بسزایی دارد ، اکثر رتبه های برتر کنکور این درس را در کنکور های 1399 . 1398 بالای 75 % پاسخ داده اند

پیشنهاد مشاوران یکشو در رابطه با خواندن درس دین وزندگی این است که به صورت هفتگی ختما از ابتدای سال این درس را در برنامه هفتگی خود لحاظ کنید .

روش مطالعه دین و زندگی 

 

بهترین و برترین مشاوره و برنامه ریزی  و بهترین آموزش کنکور در موسسه یک شو ، کاملا فوق حرفه ای و فوق تخصصی و بسیار دقیق بر اساس تفکر طراحان کنکور و امتحان نهایی در نهایت انتخاب رشته کاملا دقیق و فوق تخصصی برای قبولی در رشته های:

پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی

تا زمان کنکور با شما خواهیم بود.

اکنون فرم زیر را  کامل کنید تا با شما تماس بگیریم.

روش مطالعه دین و زندگی